Tuesday, July 3, 2007

یکی از کارهایی که همیشه انجام می‌دم اینه:
مثلا فکر کنید فردا صبح یک امتحان خیلی سخت دارید (البته سن شما که از کنکور دادن گذشته پیر پاتالا..)، بعد شما امشب، یعنی شب قبل ِ امتحان می‌رید حمام. توی حمام به چی فکر می‌کنید؟ احتمالا به این که چقدر زندگی پوچ‌ه و چقدر هوای حمام دم کرده و این‌که چی می‌شد اگر اون حرفو نزده بودید. حالا من... من به این فکر می‌کنم که حمام بعدی که بیاد (معمولا یک روز درمیان در حالت عادی) این امتحان ِ سختو دادم و خرم از پل گذشته.
جدی خیلی کیف می‌ده‌ها! فکر کنید فقط از فاصله‌ی این حمام تا اون حمام تمام مشکلات بشری حل شده! و صد البته چند تا دیگه بهش اضافه شده که خب اون‌ها هم تا حمام بعدی‌ش حل می‌شه و دیگه مشکلی نیست! حالا باز بشینید گریه کنید بگید مشکل دارم مشکل دارم.


پ.ن. خودم خوب می‌دونم یه سری مشکلات برای حل شدن به فاصله‌ای بیشتر از این حمام تا اون حمام نیاز دارن. اما خب یه راه حل خیلی ساده وجود داره و اونم اینه که فاصله‌ی حمام‌هاتون رو زیاد کنید. دانشمند بزرگ قرن بیستم، جناب رولد دال در کتاب علمی پژوهشی خودشون "جادوگرها" به این نکته اشاره‌ می‌کنن که ماهی یک بار حمام برای بچه‌ها (ایضا بزرگترها) کاملا کافیه!

 

designer : www.bloggeruniversity.blogspot.com